Joga

zapisy: 500 241 621
e: magda@wprzestrzeniserca.pl

Energia kundalini

Czym jest mistrzowska, olśniewająca energia zwana kundalini?

Na całym świecie, najbardziej typowym opisem kundalini jest wąż – czerwony, pulsujący wąż światła, który wschodzi ponad nasze ciało fizyczne. Pierwsze tego typu  określenie pojawiło się w starożytnych Wedach oraz tekstach tantrycznych (…) Wg. tych starych pism, wąż kundalini drzemie zwinięty u podstawy naszego kręgosłupa, w rejonie kości ogonowej, aż do momentu przebudzenia. Budząc się, kundalini przemieszcza się w górę poprzez różne części ciała oraz kanały energetyczne, części anatomii energetycznej, które tworzą oraz podtrzymują nasze ciało fizyczne.

Energia jest wibrującą informacją, zgadnij więc co robi kundalini!  Potrząsa energią naszego ciała, duszy oraz umysłu.

Kundalini powstaje w przewodach energetycznych i stopniowo wznosi się wzdłuż kręgosłupa. Te przewody  energetyczne nazywamy nadis. Gdy kundalini wspina się wzdłuż nich, aktywuje się siedem czakr, ośrodków energetycznych również ulokowanych wzdłuż kręgosłupa, w jego środkowej osi, łącząc nasze duchowe oraz fizyczne ja.

W drodze na górę, kundalini musi przedostać się przez trzy wyjątkowe blokady lub granthis, jak nazywano je w sanskrycie. Granthis są niczym tamy na kanałach lub rzekach. W każdej z nich kryją się życiowe lekcje (…) Nasza kundalini nie może kontynuować wędrówki ku górze, dopóki nie odblokujemy granthis specjalnym „sekretnym kodem” świadczącym o tym, że wynieśliśmy nauki z tych lekcji. Lekcje te zazwyczaj odpowiadają starym problemom, które odkładają się w naszych czakrach i występują w formie blokad. Czasami proces wschodzenia naszej witalnej energii może być niezwykle wymagający. Gdy blokady w czakrach zostaną poruszone, musimy skoncentrować się na naszych uczuciach, stawić czoło przekonaniom, a nawet zmierzyć się z problemami fizycznymi, które ignorowaliśmy. Kundalini jest naszym sojusznikiem w tych zmaganiach. Smuga światła rozprasza ciemność. Jak więc możemy z tego nie wyjść rozświetleni, szczęśliwi i oczyszczeni?

Poprzez otwarcie zablokowanych nadi, zrozumienie lekcji naszego granthiego oraz odblokowanie i uzdrowienie naszych czakr, proces aktywacji kundalini odkrywa i uzdrawia wszystkie ukryte problemy – fizyczne, umysłowe, emocjonalne, duchowe oraz psychologiczne. Otwiera również dar intuicji i zachęca nas do głębszego wyrażenia naszej istoty w codziennym życiu. Kiedy więc kundalini dosięgnie wierzchołka naszego kręgosłupa oraz wierzchołka naszej głowy docierając do najwyżej położonej czakry w naszym ciele, czakry korony wtedy jesteśmy gotowi na oświecenie. Oświecenie znane jest w sanskrycie jako samadhi.  W siódmej czakrze – czakrze korony damska kundalini Szakti łączy się z męski odpowiednikiem Sziwą, który mieszkał w tym błogosławionym punkcie przez całe nasze życie. Nasze fizyczne oraz duchowe ja zaczyna się scalać. W samadhi wszystkie aspekty naszego prawdziwego istnienia, całkowicie już aktywowane poprzez kundalini, mogą osiągnąć stan zjednoczenia z niebem oraz umożliwić nam ujawnienie prawdziwego ja.

Wspięliśmy się na sam szczyt kolumny czakr. To koniec naszej drogi w górę, ale nie koniec podróży. Weszliśmy na szczyt duchowej góry i podziwiamy widok, który można ujrzeć tylko z tej perspektywy. Teraz jednak nasze wyzwanie polega na zejściu w dół i zastosowanie nowego zrozumienia w otaczającym nasz świecie. Przenieśliśmy energie niższych czakr do świadomości, a teraz powinniśmy przenieść ten zaawansowany stan świadomości z powrotem w dół do niższych czakr.

Pnąc się w górę, używaliśmy czakr jako kolejnych szczebli prowadzących do wyzwolenia. Każdy stopień obdarzał nas większą wolnością od ograniczonych form, uporczywych nawyków i światowych przywiązań. Każdy krok w tej podróży rozszerzał horyzont naszej świadomości. W ruchu ku dołowi czakry pełnią rolę „kondensatorów” mocy świadomości, organizując jej energię na potrzeby wymiany na różnych poziomach. Opisując proces stępowania świadomości, można porównać czakry do zbiorników gromadzących wodę deszczową, spadającą z nieba i spływającą po górskich zboczach do morza. Tam gdzie są zagłębienia, woda zbiera się i można ją wykorzystać. Analogicznie do zbiorników wody deszczowej, czakry są komorami w ciele subtelnym, umożliwiającymi gromadzenie energii i kondensowanie w coraz bardziej zagęszczone poziomy przejawiani się. Jeżeli czakra jest zablokowana, jej możliwość gromadzenia energii jest ograniczona.

Kiedy kundalini dotrze z powrotem do pierwszej czakry i sięgnie poziomu ziemi, nie ma już nic do zrobienia. Przechodzi więc w stan spoczynku, w formę zwiniętej, drzemiącej kundalini-Szakti.

Dla nas jednak taniec się rozpoczął, ale nigdy się nie zakończył. I tak stwierdzamy, że koniec jest ........ początkiem Śmiech

Podróż w górę poszerza nasze horyzonty, przynosi nowe wglądy i zrozumienie. Zdążając ku górze Szakti dostarcza nam witalnej energii. Jest dzika i gwałtowna. Podróż w dół cechuje obecność wdzięku, inteligentnego porządku będącego domeną Sziwy. Strumień skierowany do góry przynosi nam transcendencję, strumień skierowany w dół – immanencję. Te dwie „autostrady” tworzą Tęczowy Most łączący niebo i ziemię, to co śmiertelne z boskością. Tylko te dwa strumienie mijające się w biegu tworzą wiry, z których powstają czakry.

Wraz z energią kundalini nie podróżujemy po liniowo wytyczonej ścieżce, ale po ścieżce, która nieustannie przecina samą siebie.
Nie ma celu podróży, istnieje tylko sama podróż.