Joga

praktyka jogi

pl. Pereca 2/1, Wrocław

zapisy: 500 241 621
e: magda@wprzestrzeniserca.pl

Joga kundalini

Joga kundalini to moja ukochana ścieżka jogi. Chociaż miewałam czas „chłodnej” miłości
do niej, to jednak zawsze wracałam. W niej jest moc, która pozwala mi rozwijać się
i harmonizować na każdym etapie życia i zmian, które w nim zachodzą.

Joga kundalini zwana jogą świadomości jest ścieżką dla bardzo niecierpliwych joginów Śmiech

Jest kompleksowym systemem obejmującym rozwijanie czucia i kontroli ciała fizycznego, emocji, umysłu i relacji międzyludzkich. Wielość narzędzi, które wykorzystuje w energetycznej transformacji jest imponująca. Asana, pranajama, mudra, mantra, relaks, medytacja – wszystkie one mogą osobno stanowić indywidualną ścieżkę, tu jednak pracują razem, więc ich synergię można bardzo szybko poczuć. 
Zajęcia jogi kundalini wg. mistrza Jogi Bhajana składają się z 5 elementów o regenerującym, wzmacniającym, uzdrawiającym oraz często transformującym działaniu:

wprowadzenie do praktyki poprzez mantrę “Ong Namo Guru Dev Namo”,

kriya czyli ćwiczenia w ściśle określonej sekwencji pozycji, z pranayamą, mantrą i mudrą,

relaksacja najczęściej w pozycji leżącej,

medytacja jogi kundalini w jej wielu formach,

zakończenie zajęć mantrą "Sat Nam”.




Kryja jest zestawem specjalnie skomponowanych asan (pozycji) połączonych z oddechem, które pracują z całą istotą, energetycznie poruszając zarówno ciało fizyczne jak i ciała subtelne.
Jej zadaniem jest sprowadzenie naturalnej równowagi do różnych układów w ciele. Zatem przełamując blokady energetyczne identyfikuje i transformuje destruktywne wzorce. Choć zwykle rozpoczyna od postawy ciała. Oczyszcza krew, system limfatyczny, system gruczołów dokrewnych, działa wzmacniająco na system nerwowy, mięśniowy i układ kostny. Dzięki temu oczyszczającemu działaniu na ciało fizyczne, umysł również staje się klarowny, przejrzysty i uważny.

Silnym efektem praktyki jogi kundalini jest oczyszczający wpływ na podświadomość.
Zawartość podświadomości w postaci kompleksów i nieuświadomionych programów wpływa negatywnie na naszą codzienność. Rozszerzona świadomość rozpoznaje rodzaj i wpływ określonych archetypów, czyli uniwersalnych struktur jakie przyjmuje podświadomość. Możemy na przykład zobaczyć i zmierzyć się z uniwersalnym archetypem cienia; tego co zostało zepchnięte do podświadomości, a co nadal ma wpływ na naszą indywidualną rzeczywistość. Oczyszczenie podświadomości zachodzi podczas kriyi praktykowanej indywidualnie na przestrzeni czasu; stąd rekomendowane cykle 40, 90, 120 czy 1000 dni praktyki kriyi o określonym działaniu i efekcie.

Relaks to drugi ważny element zajęć. To wspaniałe kilkanaście minut dla naszej energii, która po rozciąganiu, rozluźnianiu i uważnemu budowaniu wytrzymałości, zregenerowana rozpływa się po całym leżącym ciele. Relaksacja pozwala uwolnić resztę stresu i napięcia, rozprowadzić zregenerowaną energię do wszystkich części ciała, doświadczyć głębszej regeneracji. Jest to niezbędna i bardzo ważna część praktyki jogi kundalini, podczas której zachodzi głębokie samouleczanie; odpoczynek trwa zazwyczaj 11 minut.

To czas kiedy w rozblokowane miejsca dociera swobodnie krew, limfa i płyn rdzeniowy.  

Trzy wielkie strumienie życia subtelnie napełniają nasze ciała energią, wyciszając i relaksując  na wszystkich poziomach, tj. ciała, duszy  i umysłu. 

Medytacja jest dopełnieniem, ukoronowaniem każdych zajęć. Siadamy do niej rozluźnieni i zrelaksowani.  Medytacja polega na wykształceniu neutralnego aspektu “świadka” - obserwatora.
“Medytuj, pomiń umysł i obserwuj”. Jest to poziom medytacji kiedy nadal istnieje ten co obserwuje oraz obiekt obserwacji.

Medytacja to przebywanie z samym sobą i z tym co jest. Uwarunkowania, które kształtują nas w dzieciństwie i wczesnej młodości, tworzą strukturę fałszywej tożsamości zwanej ego. Składa się ona z opinii innych na nasz temat, zapożyczonych wierzeń i systemu wartości, z którymi się utożsamiamy. Rzeczywistość jest ciągłym przepływem wolnym od uwarunkowań, ego staje się więc cenzorem rzeczywistości i kształtuje obraz według programu, który go ukształtował. Nasza prawdziwa natura ma cechy wolności i spontaniczności. Medytacja jest zatem drogą samopoznania i narodzin całkowicie niezależnej emocjonalnie, umysłowo i duchowo, wolnej jednostki w komunii z całością egzystencji.

Medytacja w jodze kundalini może zawierać elementy jogi takie jak mudra, mantra, wizualizacja, pranayama, które stanowią oparcie dla umysłu. Celem medytacji jest oczyszczenie warstw podświadomości, równocześnie wykształcenie umysłu neutralnego. Umysł neutralny to inaczej umysł medytacyjny, zdolny do kontemplacji tego co jest, odczuwania wrażliwej i ciągle zmieniającej się rzeczywistości. Twoja świadomość wzrasta w miarę przedłużania i pogłębiania neutralnego stanu spokoju i harmonii, niezależnie od zewnętrznych czynników. Dzięki poszerzonej świadomości wzrasta również zdolność prawidłowej interpretacji odczuwanych tendencji, zdolność do życia w zgodzie z uniwersalnymi prawami, kodem wszechświata i wewnętrznym dźwiękiem duszy.

Wspaniałą praktyką jest krótka refleksja - z czym przychodzę na zajęcia i z czym wychodzę.
Gwarantuję Ci, że jedna godzina praktyki może przynieść zamianę, której się nawet nie spodziewasz.

Magdalena