Medytacje

praktyka jogi

pl. Pereca 2/1, Wrocław

zapisy: 500 241 621
e: magda@wprzestrzeniserca.pl

Medytacja - okno do wyższych wymiarów

Istnieje niezliczenie wiele technik medytacji. Możemy kontrolować oddech, recytować mantry, wizualizować kolory, kształty, chodzić lub poruszać się z pełną świadomością lub po prostu patrzeć bez celu w przestrzeń.

Wszystkie te techniki muszą mieć jedną wspólną
cechę żeby miały sens – muszą wzmagać, uspokajać
i harmonizować wibracyjne aspekty naszego umysłu
i ciała, oczyszczając tym samym umysł z nawykowego rozgardiaszu.

Człowiek przyjmuje za pewnik to, że należy brać prysznic, sprzątać w domu i prać ubranie. Każdy z nas czułby się źle, gdyby tego nie robił, zwłaszcza z obawy przed krytyką społeczeństwa. Sam umysł i pojawiające się w nim myśli również potrzebują oczyszczenia, może nawet bardziej niż nasze ciało. Umysł pracuje dłużej, napotyka wyższe wymiary i kieruje systemem operacyjnym naszego życia!

Podczas kiedy niewielu z nas chciałoby zjeść obiad
na brudnych naczyniach z dnia poprzedniego, nie myślimy o tym że często staramy się poradzić sobie z nowymi problemami z wczorajszym rozgardiaszem w umyśle. Nic dziwnego, że jesteśmy zmęczeni, pomieszani i pełni niewiedzy.

 



Prawdziwa medytacja to stan umysłu, nie wysiłek. Wystarczy że osiągniemy ten stan kilka razy, a zaczyna się on stopniowo sam utrwalać, tworzyć własne pole morfologiczne i wywierać wpływ na otaczające nas wibracje. Następnie staje się integralną częścią naszego życia, pozostając z nami w stanie czuwania, podczas snu oraz wszystkich naszych działań. Na tym etapie medytacja staje się radością a nie kwestią dyscypliny.

Jak już wspominałam na początku istnieje wiele technik medytacyjnych, moim zdaniem warto spróbować w pewnym momencie każdej z nich i na podstawie zgromadzonych doświadczeń wybrać te jedną, najbardziej odpowiednią. Następnie należy przez jakiś czas  być  jej wiernym, ponieważ praktyki medytacyjne przynoszą największe korzyści po upływie jakiegoś czasu.

Ważne jest żeby znaleźć spokojne, dogodne miejsce, gdzie nikt nie będzie nam przeszkadzał. Zadbaj o wygodne i ciepłe ubranie. Nie przejadaj się, lepiej medytuje się z nieco pustym żołądkiem.

Większość medytacji wykonuje się w pozycji siedzącej,
z wyprostowanymi plecami, ale w taki sposób aby nie były napięte.  Medytować można na krześle lub siedząc na podłodze ze skrzyżowanymi nogami – w pełnym lotosie, pół lotosie lub zwyczajnie po turecku.

Osobiście preferuję półlotos, ty jednak poszukaj wygodnej pozycji dla siebie, takiej która będzie w miarę komfortowa i pozwoli ci skupić się na większej ilości aspektów: na powietrzu wpływającym i wypływającym z nosa, na zestrojeniu się z rytmem naszego oddechu; możesz wpatrywać się w mandalę, w płomień świecy (trataka) lub możesz patrzeć na inne przydatne przedmioty lub symbole (jantra) stymulujące nas wizualnie. Możesz też po prostu przyglądać się swoim myślom, które przychodzą i odchodzą, nie starając się za nimi podążać, ani ich zatrzymywać, ani ....... oceniać. Oddzielenie nas samych od myśli pozwoli nam osiągnąć stan transcendentalny.      

Cechą wspólną wymienionych form medytacji jest skoncentrowanie umysłu na jednej rzeczy. W zwykłym stanie czuwania nasz umysł ciągle dryfuje miedzy różnymi rzeczami. Przedmiotem medytacji jest właśnie jednopunktowość umysłu. Każda z technik – bez względu na to, czy jest to dźwięk, przedmiot czy koan – ma na celu skoncentrowanie umysłu i odwrócenie jego uwagi od codziennego, silnie zakorzenionego strumienia chaotycznej świadomości.

Różne formy medytacji różnie wpływają na ludzi. Nie należy kłaść nacisku na zastosowaną technikę, lecz na to, jaki dana osoba jest w stanie zrobić z niej użytek.

Magdalena