Relaks

praktyka jogi

pl. Pereca 2/1, Wrocław

zapisy: 500 241 621
e: magda@wprzestrzeniserca.pl

joginka

Relaksacja podczas zajęć KY

Zdolność do odprężania się stanowi klucz do zdrowia fizycznego i mentalnego.

Praktyka jogi kundalini podczas zajęć składa się z trzech części: kriji (sekwencji pozycji, oddechu i dźwięku), relaksacji oraz medytacji. Relaksacja jest ważną częścią rytmu ćwiczeń i przemiany w jodze kundalini.

Po ukończeniu kriji jogi kundalini stan fizjologiczny i neurologiczny praktykującego zmienia się.

Podczas takiego stanu relaksacja spełnia kilka funkcji:

  •  odmładza, zwłaszcza przywspółczulny układ nerwowy
  • rozprowadza pranę pobudzoną podczas ćwiczenia
  • uwalnia stare (sztywne) wzorce z mięśni i powięzi
  • rozprowadza poprzez krew i limfę „przetransformowane” komórki
  • integruje nowy wzorzec zachowania po tym, jak stary został „przełamany”
  • uczy jak radzić sobie ze stresem i uwalniać napięcie
  • tworzy nowy rytm energii w ciele i ześrodkowuje energie




Dla większości ludzi relaksacja jest trudna z powodu podprogowego poziomu konfliktu i zamętu emocjonalnego. Nawet kiedy zajmujemy się naszymi zadaniami, ma w nas miejsce wewnętrzny emotywny dialog, który wywołuje wzorce obaw, gniewu, beznadziejności czy innych przygnębiających emocji.  Zwane jest to „życiem we wzburzeniu”. Drenuje ono rezerwy energii układu nerwowego oraz prowadzi do wytwarzania „pancerza” przeciwko tej dolegliwości.
Relaksacja uwalniająca takie wzorce i otwierająca nas na nową wewnętrzną organizację naszych zasobów jest sprawa zasadniczą.
By ją skutecznie wykonywać potrzebujemy zmienić w ciele rozprowadzanie prany – energii życiowej – i uaktywnić te układy, które pozwalają jaźni przeorganizować wzorce istnienia i działania.   


Praktykowane podczas zajęć pozycje do relaksacji:

  • Pozycja dziecka (z rękami wzdłuż ciała lub wyprostowanymi za głową)
  • Pozycja łatwa
  • Leżenie na plecach z podciągniętymi kolanami do klatki piersiowej i ramionami obejmującym kolana
  • Pozycja Szawasana  (martwego ciała)